Didaktika umetnostne zgodovine I
Stopnja: 2
Ure predavanj: 0
Ure seminarjev: 0
Ure vaj: 60
ECTS točke: 4
Nosilec/izvajalec: asist. dr. Dolšina Delač Marjana, prof. dr. Germ Martin
• Opredelitev didaktike umetnostne zgodovine, njene metodologije ter umestitev med sorodne discipline; pregled ciljev in kompetenc predmeta ter iskanje navezave na osebne in študijske interese študentov.
• Vloga in pomen umetnostne zgodovine v formalnem in neformalnem izobraževanju: pregled šolskih predmetov in drugih oblik izobraževanja, ki vključujejo umetnostnozgodovinske vsebine, ključni šolski dokumenti (zakoni in pravilniki, ki urejajo to področje, predmetnik, učni načrt, letni delovni načrt šole) in njihovo iskanje na spletu.
• Model globalnega učenja kot didaktično izhodišče za poučevanje umetnostne zgodovine (upoštevanje učencev kot posameznikov – individualizacija, diferenciacija, osredinjenost na učenca – konstrukcija znanja, težnja k celostnemu znanju – interdisciplinarnost, aktualizacija, uporaba veččutnega pristopa z izkoriščanjem možnosti digitalnih orodij).
• Učiteljeva letna, etapna in dnevna priprava na pouk (učni cilji in taksonomske lestvice za njihovo razvrščanje, učne oblike in metode, faze učnega procesa, motivacija, zastavljanje vprašanj, klasična in digitalna učna gradiva, domače delo).
• Medpredmetno povezovanje in terensko delo s smiselno uporabo digitalnih orodij.
• Vrednotenje znanja (preverjanje in ocenjevanje znanja, kriteriji ocenjevanja) s smiselno uporabo digitalnih orodij.
• Didaktika umetnostne zgodovine izven šolskih prostorov (povezava z muzejsko pedagogiko, vključevanje umetnostnih ustanov v učni proces in povezovanje z okoljem).
• Vloga učitelja, njegov profesionalni razvoj in digitalno samoopismenjevanje ter vodenje razreda, tudi s pomočjo spletnih platform.
- Dolšina Delač, Marjana, Paulič, Olga, Golob, Nataša (2023). Učbenik za didaktiko umetnostne zgodovine. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID – 160356099
- Donahue Wallace, K., La Follette, L., Pappas, A. (ur.) (2008). Teaching Art History with New Technologies: Reflections and Case Studies. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing. COBISS.SI-ID – 166164995
Priporočena literatura
- Anderson, L., Krathwohl, D., Airasian, P., Cruikshank, K., Mayer, R., Pintrich, P., Raths, J., Wittrock, M. (2016). Taksonomija za učenje, poučevanje in vrednotenje znanja: revidirana Bloomova taksonomija izobraževalnih ciljev (prev. Sentočnik, S.). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. COBISS.SI-ID – 285155584
- Blažič, M., Ivanuš Grmek, M., Kramar, M., Strmčnik, F. (2003). Didaktika [visokošolski učbenik]. Novo mesto: Visokošolsko središče in Inštitut za raziskovalno in razvojno delo. COBISS.SI-ID - 127269376
- Bračun Sova, R. (2016). Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije v umetnostnem muzeju. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
http://www.pei.si/UserFilesUpload/file/digitalna_knjiznica/Dissertation…
- Dolšina, M. (2015). Educational role of art history as a school subject area in programmes of formal education in Slovenia: the aspect of vzgoja, according to general European guidelines. Journal of Education, Culture and Society 1_2015, str. 227–241. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20151.227.241
- Dolšina, M. (2014). The Slovenian Art History Textbook in Comparison to Polish Textbooks: Authorship and Content, Didactic Structure and Publishing Circumstances. Journal of Education, Culture and Society (ur. Kobylarek, A.). Wrocław: Pro Scientia Publica, str. 285−298. DOI: https://doi.org/10.15503/jecs20141.285.298
- Dolšina Delač, M. (2019). Uporabnost metode LTD na vajah iz didaktike umetnostne zgodovine. Sodobna pedagogika 70/136(2), pp. 86–100. COBISS.SI-ID – 761348
- Kreft, L. (2017). Poučevanje sodobne umetnosti (in estetike). V (ur. Germ, T. in Kavčič, N.): Litterae pictae: Scripta varia in honorem Nataša Golob septuagesimum annum feliciter complentis. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID - 289786112
- Marentič Požarnik, B., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti: stili spoznavanja, učenja, mišljenja. Nova Gorica: Educa. COBISS.SI-ID - 50931968
- Marentič Požarnik, B., Plut Pregelj, L. (2009). Moč učnega pogovora. Ljubljana: DZS. COBISS.SI-ID – 244064512
- Marentič Požarnik, B. (2016, 7. natis). Psihologija učenja in pouka: Temeljna spoznanja in primeri iz prakse. Ljubljana: DZS. COBISS.SI-ID – 283428096
- Margulies, N. (1992). Miselne podobe: Učenje in poučevanje miselnih vzorcev. Ljubljana: Alpha Center. COBISS.SI-ID - 205641
- Paulič, O. (2017). Razvoj in pomen didaktike umetnostne zgodovine ter sodelovanje z didaktiki Filozofske fakultete v Ljubljani. V (ur. Germ, T. in Kavčič, N.): Litterae pictae: Scripta varia in honorem Nataša Golob septuagesimum annum feliciter complentis. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID – 289786112
- Peček Čuk, M. in Lesar, I. (2020). Moč vzgoje: Sodobna vprašanja teorije vzgoje. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije. COBISS.SI-ID - 67097859
- Puschner, A. (2017). Umetnostna zgodovina v šolskem procesu: od devetletke do mature. V (ur. Germ, T. in Kavčič, N.): Litterae pictae: Scripta varia in honorem Nataša Golob septuagesimum annum feliciter complentis. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. COBISS.SI-ID – 289786112
- Rose, M. in Hedrick, T. L. (2018). Multisensory and Active Learning Approaches to Teaching Medieval Art. Art History Pedagogy & Practice 3 (1). https://academicworks.cuny.edu/ahpp/vol3/iss1/4
- Strmčnik, F. (2001). Didaktika: Osrednje teoretične teme. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete. COBISS.SI-ID - 113563136
- Tavčar, L. (2009). Homo spectator: Uvod v muzejsko pedagogiko. Ljubljana: Pedagoški inštitut. http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-D3HYTZLH
- Valenčič Zuljan, M. in Kalin, J. (2020). Učne metode in razvoj učiteljeve metodične kompetence. Ljubljana: Pedagoška fakulteta. COBISS.SI-ID - 22908419